İbrahim Çiçekçi
Banliyö şart oldu!
Geçtiğimiz hafta Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde üzücü bir trafik kazası yaşandı. Tarım makineleri sektöründe faaliyet gösteren firmanın işçilerini taşıyan servisin karıştığı kazada maalesef bir işçi kardeşimiz hayatını kaybetti.
*** *** ***
Geçtiğimiz yıl da Tümosan Kavşağı’nda yine işçileri taşıyan otobüsün kazada devrilmesi sonucu bir işçimiz daha hayatını kaybetmişti. Kaza ve kadere inancımız sonsuz. Lakin tedbir almak hepimizin görevi.
*** *** ***
İşçi servisleri bu şehrin trafiğinde en büyük sorunlardan diyebiliriz. Büsan’dan Organize bandına kadar düşündüğünüzde 40 bine yakın vatandaş taşınıyor günlük.
Taşıma yapan servis araçlarının şehir trafiğine ciddi etkisi var.
*** *** ***
Son kazadan sonra uzun zamandır şehrin gündeminde olan banliyö (Merkezden Organize Sanayi’ye kadar raylı sistemle yolcu taşıma) konusunu tekrar gündeme getirmemiz şart oldu. Nitekim Ankara yolu aksından Organize Sanayi Bölgesi’ne kadar bir raylı sistem kurulması, Konya’ya büyük bir nefes aldırır ve trafik yükünü önemli ölçüde azaltır.
*** *** ***
Konuyla ilgili birkaç iş adamı büyüğümüz de aradı. Organize esnafı olarak tedirgin olduklarını, her bir işçinin kendileri için kıymetli olduğunu söylediler. Ben de banliyönün uygulamaya geçmesi ile rahatlayacaklarını belirttim.
*** *** ***
Geçtiğimiz yıl somut adımlar atıldı aslında. Pınarbaşı’na kadar şehir içi yolcu taşımacılığı yapılması planlanmıştı. Hızlı tren hattı kullanılacak ve araçları bakanlık alacaktı. Ama teknik bazı uyumsuzluklar yüzünden projenin rafa kalktığı söyleniyor. Ne zaman yapılacağı hususunda da net bir bilgi yok.
*** *** ***
Bugün yatırımlarda altın çağını yaşayan Konya’nın banliyöyü de araya sıkıştırması hepimizin en büyük temennisi. Üretimde, ihracatta, kamu yatırımlarında şaha kalkan şehrimiz, raylı sistem yatırımları ile de metropol şehirler arasında yerini alacaktır…