Osman Nevres Yılmazlar

Osman Nevres Yılmazlar

Şirketlerin Çevre Duyarlılığı

Şirketlerin iklim krizi duyarlılığı bir çok çalışan için iş başvurularında belirleyici bir kriter haline geldi. Cumhuriyet Gazetesi Pazar Ekinde Ayça Ceylan’ın köşesinde “İstifa İçin Yeşil Gerekçe” başlıklı yazısından özet bilgiler.

Şirketlerin ESG Taahhütleri Artıyor.

İş dünyasındaki kişi ve şirketlerin iletişim ve bilgi alış verişi yapmasını amaçlayan bir sosyal paylaşım platformu olan Linkedln; İş arayan gençler için bir araştırma anketi düzenliyor. Soru şu, iş için başvurduğunuz şirketin “Çevresel, sosyal ve yönetişim uygulamaları” (ESG) na dikkat edermisiniz ?

Katılımcı gençlerin % 39 u, evet çalışacağım şirketin çevreye duyarlı, iklim değişikliği ile mücadele eden bir yapıda olmasını tercih ederim demektedir.

İklim krizi konusunda artan duyarlılık bu konuda bireysel olarak harekete geçme isteği ve temiz enerji sektöründeki gelişmelerin çalışanların dünyasında iklim krizi konusunda büyük bir farkındalık oluşturduğu aşikâr.

Ofis çalışanlarının üçte ikisi ise etik nedenlerden dolayı belirli endüstrilerde çalışmayı istemediklerini ifade ediyorlar. 2019 yılından bu yana internetteki ESG ve çevre duyarlılığı aramalarının beş kat arttığı belirtiliyor.

Şirketler ESG yi İyileştirmeye Başlıyor.

Şirketler ESG' yi iyileştirmek için daha fazla kaynak ayırıyor ve çevre ile ilgili, iklim değişikliği ile ilgili raporlar yayımlıyor. Yenilenebilir enerjiye yatırım yaptıklarını, şirket alanındaki yağmur sularını toplayıp tekrar kullandıklarını, atıklardan enerji ürettikleri vb.. konuları kamuoyu ile paylaşıyorlar. ESG' nin yükselen profili yatırımlarda da açıkça kendini ortaya koyuyor. Yine araştırmalara göre; Örneğin, sürdürülebilir fonlara akış 2018'de 5 milyar dolar iken; 2020'de 50 milyar doların üzerine çıktı, ardından 2021'de yaklaşık 70 milyar dolara yükseldi. Bu fonlar 2022'nin ilk çeyreğinde 87 milyar dolar net yeni para kazandırdı.

ESG Değer Yaratma Aracı Gibi

Çok uluslu bir profesyonel hizmet ağı olan KPMG’ nin araştırmasına göre; CEO ların % 69 u ESG yi işlerinde değer yaratma aracı olarak kullandıklarını belirterek, işlerine tamamen entegre ettiklerini söylüyor.

CEO’ların % 35 i hem şirket içinde hem şirket dışında ESG ye atıfta bulunmak için kullandıkları dili değiştirdiklerini belirttiler.

CEO’ ların yaklaşık % 25 i, önümüzdeki üç yıl içinde ESG nin müşteri ilişkileri üzerinde en büyük etkiye sahip olacağına inanıyor.

CEO’ların % 16 sı da ESG’nin ve çevresel söylemlerin, yarattıkları markanın itibarını artırmaya yardımcı olacağını söylüyor.

Küresel Yeşil Beceriler Raporu’ndan iyi haber:

2023 Yılı Küresel Yeşil Beceriler Raporu’ na göre: Şubat 2022 ile Şubat 2023 arasında “en az bir yeşil beceri gerektiren” Linkedln iş ilanlarının sayısı ortalama % 15.2 arttı. En az bir yeşil beceriye sahip çalışanlar için ise Linkedln işe alma oranı diğer işgücü ortalamalarından % 29 daha yüksek.

Gönlümüz Doğrudan İyiden Yana Ama :

Şirketlerin hepsi yukarıda bahsedilen gibi değil tabii ki. Ben 10 yıl çevre danışmanlığı yaptım. Hastaneler dahil hiç birinin karbon ayak izleri memnun edecek seviyede değildi. 15 gün önce COP 28 de olanları basından izledik. Hala devletler düzeyinde bile yeşil yıkama veya yeşil susmanın konferansa yansıdığını üzülerek tespit ettik. İyi niyetli, duyarlı şirketlere sevgi ve teşekkürler.

Hoşça kalın.

Osman Nevres YILMAZLAR

[email protected]

Önceki ve Sonraki Yazılar
Osman Nevres Yılmazlar Arşivi