Halil Yılmazer
Konyaspor’a destek zamanı
Yayın gelirleri açıklandı ve Konyaspor sezonun sonunda kasasına 75 milyon 422 bin TL koydu. Yeşil-beyazlılar geçtiğimiz 2021-2022 sezonunda 145 milyon TL yayın geliri elde etmişti.
Kurdaki artışın ardından bu rakam yeni hedefler koymak için, Avrupa Kupalarına oynayan takım olmak için çok yetersiz maalesef.
Elbette burada yayın gelirlerinin düşük olmasının ve gelir dağılımının da ciddi bozuklukları var.
Avrupa'da neredeyse 2.Lig'e düşen takımlar bu ücretleri kazanıyorlar.
Ancak bunları bir tarafa bırakıp elbette bu ligde mücadele ediyorsak buna uygun gelirleri kulübe sağlamamız gerekiyor.
Burada en büyük iş Konyaspor Kulübü'nün izleyeceği transfer ve oyuncu politikaları oluyor. Minimum fiyatlara takıma kazandırılan oyuncular takım içinde değer kazandırıp satmak bunlardan biri.
Yakın dönemde Riad Bajic, Amir Hadziahmetovic isimleri ve yakın geçmişte de Jagos Vukovic ve Mehdi Bourabia isimleri ön plana çıkıyor.
Konyaspor, bu tür satışların sayısı arttırmalı ve elbette daha yüksek fiyatlara oyuncu satacak projeler üretmelidir. Üretmek, geliştirmek nasıl bir beceri ise satış yapmak da bir beceridir.
İkinci kısım ise kuşkusuz altyapıdan oyuncu yetiştirmek. Üretmeden sürekli tüketen bir toplumun büyümesi ve ilerlemesi beklenemez. Bu yüzden her alanda olduğu gibi futbol alanında da üretici konumunda olmak oldukça değerli. Burada da önümüze Abdülkerim Bardakçı örneği çıkıyor.
Konyaspor Akademi takımları son dönemde oldukça başarılı. Çok iyi sonuçlara imza atıyorlar. Oradaki oyuncular elbette A Takım seviyesinde değerlendirilmeli.
Tüm bunların haricinde ise şehrin destek vermesi gerekiyor. Şehirde faaliyet gösteren büyük Konyalı şirketlerin, firmaların Konyaspor’a destek vermesi lazım.
Konya sanayisi son dönemde çok büyük atılımlar yaptı.
İhracat rakamlarını oldukça yükseltti ve şuan Türkiye'nin fazla ihracat gerçekleştiren 10. ili konumunda.
Makine ve aksamları, otomotiv endüstrisi, savunma sanayii, tarım makineleri sektörlerinde oldukça kendini geliştirdi ve büyüdü. Bunun yanında Konya'daki inşaat sektörü de son dönemde ciddi atılımlar gerçekleştirdi.
Konya, son yıllarda içinden yeni markalar çıkardı.
Bu şirketlerin Konyaspor için yeni dönemde taşın altına elini koyması lazım.
Bu şehrin en kuvvetli markası olan Konyaspor'a destek vermek gerekiyor.
Eğer Konyaspor her sezon Avrupa Kupalarına katılabilir bir yapıya kavuşursa bundan en büyük desteği yine Konya şehri alacaktır.
Bu yüzden yeni sezonda Konyalı firmaların Konya'nın en büyük markalarından olan Konyaspor'a destek vererek bu takımın yanında olduklarını göstermesi gerekiyor.
Konya Büyükşehir Belediyesi ve 3 merkez ilçe Konyaspor’a ciddi destler veriyor. Ancak bunun yanında özel sektörü de bu dairenin içine almak gerekiyor.
iLab Holding İstanbul’dan gelip ciddi anlamda Konyaspor’a isim sponsorluğunda destek oldu. Kendilerine teşekkür ediyorum.
Ben şahsen, Konyalı bir firmanın burada Konyaspor isminin başında olmasına çok daha fazla mutlu olurdum.
O paranın kat ve fazlasını çok rahatlıkla verebilecek şirketlerimiz var bizim.
Konyaspor’a geçmişte 1 kuruş dahi olsa katkı veren tüm Konyalı firmalarımıza da teşekkür ediyorum ama çok daha fazlasını yapabiliriz.
Konya bir ve beraber olduğunda gerçekten çok güzel işler yapabileceğini gösterdi. Bu potansiyeli şehrin dinamiklerinde barındırıyor.
Konya sanayicileri yeniden yüzünü Konyaspor’a çevirmeliler.
Hem Konyaspor’un gelişmesine, ilerlemesine katkı sağlayabilir hem de kendi şirketlerini de bu sayede daha fazla tanınır ve bilinir hale getirebilirler. Çünkü Konyaspor, bu şehrin en değerli ve potansiyeli en fazla olan markası.
Burada onlarca, yüzlerce birliktelik projelerine imza atılabilir. Bu birliktelikte Konya basını olarak bizlerin üzerine düşen görevler var ise onları da seve seve yerine getiririz.
Umarım bu çağrımız özel sektörde karşılık bulabilir. Yeni dönemde Konyaspor’a daha fazla sahip çıkan şirketlerimizi görmek tüm şehri mutlu edecektir.