Ramazan’ın ilk gününden beri o telefon hiç susmuyor!
Diyanet İşleri Başkanlığı'nın vatandaşlara dini konularda danışmanlık hizmeti verdiği "190 Fetva Hattı", Ramazan ayında rekor bir ilgiyle karşılaştı. Normal günlerde ortalama 5 bin çağrı alan hat, Ramazan'da bu sayının katlanarak artmasıyla bir günde 19 bin 208 çağrıya cevap verdi.
7/24 HİZMET, 300 VAİZ
Ülkenin dört bir yanından gelen dini soruları yanıtlayan fetva hattı, tüm operatörler üzerinden 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Ramazan ayında ise hizmet saatleri 09.00 ile 22.00 arasında yoğunlaştırıldı. Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu koordinasyonunda yürütülen bu önemli hizmet, yaklaşık 300 fetva vaizi tarafından sürdürülüyor.
RAMAZAN'DA İLGİ KATLANDI
2021 yılında dijital teknolojilerin desteğiyle modernize edilen fetva hattı, çağın gereksinimlerine uygun bir çağrı merkezine dönüştürülerek vatandaşlara daha hızlı ve etkin hizmet sunmaya başladı.
Vatandaşların doğru dini bilgiye kolayca erişimini sağlayan Diyanet 190 Fetva Hattı, Ramazan ayının gelmesiyle birlikte yoğun bir ilgiyle karşılaştı. Ramazan öncesinde günlük ortalama 5 bin olan çağrı sayısı, Ramazan'da katlanarak arttı.
VATANDAŞLARDAN YOĞUN İLGİ
Vatandaşların büyük teveccüh gösterdiği fetva hattı, Ramazan ayında da yoğun bir şekilde hizmet vermeye devam ediyor. Diyanet İşleri Başkanlığı yetkilileri, vatandaşların dini konulardaki sorularını yanıtlamaktan memnuniyet duyduklarını ifade ediyor.
Kaynak:Konya'nın Sesi