Konya'nın Hristiyanların kutsal kitabı ile bağlantısı ne?

Konya'nın Hristiyanların kutsal kitabı ile bağlantısı ne?
 Muhabir
Yüzyıllardır onlarca medeniyete ev sahipliği yapan Konya’nın ismi İncil’in birkaç bölümünde geçiyor. Peki Konya’nın Hristiyanların kutsal kitabı İncil ile bağlantısı ne? İşte detaylar…

Konya sahip olduğu binlerce yıllık tarihinde onlarca medeniyete ev sahipliği yaptı. Bugüne kadar dinler tarihi için de önemli bir konum olarak yer alan Konya,pek çok İslam alimine ev sahipliği yaparak, yüzyıllar boyunca yüzlerce önemli din adamı yetiştirip, Müslümanların hizmetine sundu.

Hristiyanların kutsal kitabı olan İncil'de Konya’nın o günkü adı olan İkonium adıyla doğrudan Yeni Ahit kısmında geçtiği belirtiliyor.

164875-1-001.jpg

Hikayeye göre;

“İncil'deki elçilerin işleri bölümüne göre Aziz Paulus ve Barnabas Konya’ya gelmiş. Konya’nın ismi İncil'de özellikle Havari Pavlus'un yolculuklarıyla ilgili bölümlerde birkaç kez geçiyor. Pavlus, Hristiyanlığın ilk dönemlerinde Konya'da vaazlar vermiş ve o günün Konyalılarını Hristiyanlığa davet etmiştir. Burada misyonerlik faaliyetinde bulunmayı denemiş fakat Hristiyanlığı yayma konusunda çok da başarılı olamamışlardı.”

maxresdefault-19-001.jpg

İNCİL’DE KONYA ADININ GEÇTİĞİNİN SÖYLENDİĞİ BÖLÜMLER

Elçilerin İşleri 13:51

"Onlar ise ayaklarının tozunu üzerlerine silkip İkonium’a gittiler."
Bu ayette Pavlus ve Barnaba, Pisidya Antakya’sından ayrıldıktan sonra İkonium’a doğru yolculuklarına devam ederler. Bu, Pavlus’un ilk misyonerlik gezisi sırasında gerçekleşmiştir.

1564220944-001.jpg

Elçilerin İşleri 14:1-7

"İkonium’da Pavlus’la Barnaba Yahudi havrasına girdiler. Öyle etkili konuştular ki, hem Yahudilerden hem de Greklerden çok sayıda insan iman etti. Ama imansız Yahudiler diğer uluslardan olanları kışkırtıp kardeşlere karşı kötü bir tutum almalarına neden oldular. Buna rağmen Pavlus’la Barnaba uzun bir süre orada kaldılar. Rab adına cesaretle konuştular. Rab onların elleriyle belirtiler ve harikalar yaparak verdiği sözün doğruluğunu kanıtladı. Ama şehir halkı ikiye bölündü. Bir kısmı Yahudilerden yana, bir kısmı elçilerden yanaydı. Diğer uluslardan ve Yahudilerden bazıları, yöneticileriyle birlikte onlara eziyet edip taşlamaya kalkıştı. Bunu öğrenen Pavlus’la Barnaba, Likaonya kentleri olan Listra ve Derbe’ye ve çevredeki bölgelere kaçtılar. Orada da müjdeyi yaymaya devam ettiler."

dort-incil-702x336-1-001.jpg