Konya’da e-spor için kollar sıvandı

Konya’da e-spor için kollar sıvandı
E-spor dünyada ve Türkiye’de popülerliğini artırıyor. Konya’da da e-spor faaliyet ve yatırımları için kollar sıvandı. 19-22 Mayıs’ta SKM’de E-spor Fuarı düzenlenecek. Ayrıca Meram Belediyesi de Konya’ya ilk E-spor Merkezi’ni kazandırmaya hazırlanıyor.

Gülşen ÇOPUR

Günümüzde gençlerin en çok ilgilendiği konuların başında mobil ve bilgisayar oyunları geliyor. Oyunların gençler arasında bu kadar tercih edilmesi ile tüm dünyada yeni bir spor dalı olarak görülen e-spor rüzgarı esiyor. Rekabete dayalı bilgisayar oyunlarının belirli kurallar çerçevesinde bir müsabaka şeklinde ve öğrenciler eşliğinde oynanmasına e-spor deniliyor. Güney Kore'den başlayarak dünyaya yayılan e-spor, günümüzde 450 milyon takipçiye sahip olurken, Türkiye'de de yaklaşık 35 milyon e-sporcu potansiyeli 70 bin resmi e-sporcusu, 2 milyar dolar pazarı, 15 binin üzerinde takımı var. Fenerbahçe, Galatasaray gibi büyük spor kulüplerinin ve üniversite takımlarının bünyesinde de e-sporcu olmak mümkün. Gençlerin ilgiyle takip ettiği League of Legends, FIFA, CS:GO, PES, ZULA, PUBG, Fortnite, Wolfteam e-sporda sayılan oyunlardan bazıları…

E-spor Fuarı için geri sayım

Konya’da da e-spor ile ilgili faaliyetler her geçen gün artıyor. Hem belediyeler hem özel kuruluşlar hem de üniversiteler e-spor için yatırımlar yapmaya başladı. 19-22 Mayıs’ta Türkiye’nin oyun tutkunlarını bir araya getirecek Anadolu’nun en büyük e-spor fuarı Kaskon Fuarcılık organizasyonuyla Konya Selçuklu Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilecek. Geleneksel sokak oyunları ve çağımızın dijital oyunlarının bir arada olduğu fuarda, her yaştan katılımcıyı ve misafiri farklı deneyimler ve birçok sürpriz bekliyor olacak. Fuarda deneyim alanı, cosplay yarışmaları, e-spor gibi popüler dijital oyun turnuvaları ve firmaların standları yer alacaktır. Anadolu’nun en büyük e-spor fuarı, ülkenin dört bir yanından kadın, çocuk, erkek 50 binin üzerinde oyunseveri, Selçuklu Kongre Merkezi’nde bir araya getirecek. Oyun severleri fuarda E-spor Turnuvaları, Mobil Oyun Alanları, Geleneksel Oyun Alanları, Vr Deneyim Alanları, Pc Oyun Alanları, Konsol Oyun Alanları, Retro Oyun Alanları, Söyleşiler, Konserler, Firma Standları bekliyor olacak. Fuar kapsamında Valorant, PUBG, FİFA, CSGO, LOL turnuvalarının final maçları oynanacak. İlk 3’e giren takımlara toplamda 500 bin lira ödül verilecek. 

Meram’a E-spor Merkezi

Konya’nın ilk e-spor merkezi de Meram’a kazandırılmaya hazırlanılıyor. Meram Gelişim Akademisi bünyesinde açılacak olan E-spor Merkezi, yine MEGA’nın vizyonuna ve ahlaki karakter eğitimi hedeflerine uygun şekilde tasarlandı. Konya’nın e-spor şehri haline getirilmesi ve dünyada kabul gören Türk e-spor ekolüne katkı sunmasının amaçlandığı merkez ile ulusal ve uluslararası sportif rekabette, oyuncu gelişiminde, üst düzey organizasyonların düzenlenmesinde, Türk sporuna katkıda bulunulacak. Ayrıca Türk gençlerinin çalışkan, kararlı ve azimli bireyler olarak uluslararası platformlarda başarıya ulaşmalarında yapıcı bir rol oynanması da hedefleniyor. Yatırım maliyeti 2 Milyon TL olan E-spor Merkezi’nde Youtube Akademi ve Dijital Oyun Tasarım Atölyesi ile de hizmet verilecek. Gençlerin dijitali faydalı alanlarda kullanmaları için çaba gösterdiklerini ifade eden Meram Belediye Başkanı Mustafa Kavuş, “Dijital dünyayı faydalı kullanmayı sağlamak amacıyla başlatacağımız bu projelere ilgili tüm genç arkadaşlarımı davet ediyorum” dedi.

Türkiye’de ilk e-spor dersi SÜ’de açıldı

Selçuk Üniversitesi (SÜ) Spor Bilimleri Fakültesi Araştırma Görevlisi ve Türkiye E-Spor Federasyonu (TESFED) Konya İl Temsilcisi Nazlı Deniz Öz ise Konya’nın e-spor konusunda gelişmeye açık bir il olduğunu vurguladı. Öz, “Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklenen e-spor için Türkiye E-Spor Federasyonu (TESFED) 2018 yılında kuruldu. Biz olayın akademik açıdan ağır basan kısımları ile daha çok ilgileniyoruz. Spor Bilimleri Fakültemizde Lisanüstü düzeyde e-spor dersimiz açıldı ve Türkiye’de bir ilkti. Sağlık Bilimleri Enstitüsü’nde çeşitli ana bilim dallarından yazılan ve yürütülen E-spor başlıklı tezler yayınlandı. Ayrıca Dr. Öğretim Üyesi Ferhat Üstün ile beraber E-spor Katılım Motivasyonu Ölçeğini geliştirdik ve Türkiye’nin her yerinden araştırmacılar ölçeği kullanabilmek için bizlere ulaşmaya devam ediyor. Pandemi sonrası normalleşme sürecine geçildiğinden beri üzerinde çalıştığımız proje ve bilimsel çalışmalarımız hala sürmekte. Amacımız ve planımız öncelikle farkındalık düzeyini geliştirmek tabii ki. Bireyler mobil oyun, dijital oyun ve e-spor arasındaki farkı bilmemekte. Bunların ayrı ayrı açıklanması ve e-sporun uluslararası kabul görmüş bir disiplin olduğunun anlatılması lazım. Önce bu gerekliliğin yerine getirilmesi için çalışmalar yapmak gerek. Tabii ki sadece üniversiteye veya bir birime bunu yüklemek doğru olmaz. Koordineli çalışma ve proje geliştirme ile projelere önderlik edecek doğru isimleri tespit ederek maksimum verim alınabilir. Mümkün mertebe e-sporu doğru anlatma ve kitlelere ulaştırma hedefini yerine getirmek için üretmeye çalışmalıyız. Gerekli desteklerin federasyon ve yerel yönetimlerce verileceğinden şüphem yok” diye konuştu.