Elektrikli Aracınızı Şarj Ederken Bunlara Dikkat Edin! Yoksa...

Elektrikli Aracınızı Şarj Ederken Bunlara Dikkat Edin! Yoksa...
 İnternet Editörü
Elektrikli araçlarını paradan tasarruf etmek için normal prizle şarj etmeye çalışanları uyaran Acıbadem, "Vatandaş anca kabloyu kesip ucunu 220 Volta endeksleyip prize takıp şarj edebilir. Ama bu yangına sebep olur" dedi

Elektrikli araçlarını paradan tasarruf etmek için normal prizle şarj etmeye çalışanları uyaran Konya Oto Galericiler Odası Başkanı Abdullah Acıbadem, “Böyle bir şey denemeniz için arada kit olması lazım. Aksi takdirde kit yer almadan normal prizi takıp aracınızı şarj etmeniz imkansız. Vatandaş anca kabloyu kesip ucunu 220 Volta endeksleyip prize takıp şarj edebilir. Ama bu çok tehlikeli olur. Sonucunda yangın çıkar” dedi

elektrikli-araclar-1.jpg

Elektrikli araçlar, içten yanmalı motor yerine elektrik motorlarıyla çalışan otomobiller olarak karşımıza çıkıyor. Çevre dostu olmaları, fosil yakıt tüketimini azaltmaları ve karbon salınımını minimize etmeleri nedeniyle giderek daha popüler hale geliyorlar. Elektrikli araçların popülerliği arttıkça, birçok kişi evde şarj etmenin maliyet avantajlarını keşfetmeye başladı. Elektrikli araçlar, içten yanmalı motorlu araçlara kıyasla daha düşük işletme maliyetleri sunarken, evde şarj etmek, tasarruf sağlamanın en etkili yollarından biri olarak görülüyor. Bu noktada elektrikli araçlar için şarj istasyonları da her geçen gün artıyor. Ancak buna rağmen güvenli istasyonlar yerine kendi imkanlarıyla araçlarını şarj edenler de var. Uzatma kablosuyla işlem yapıyorlar. Ama böyle yaparak hem kendilerini hem de çevredekileri riske atıyorlar. Uzmanlar ise bu konuda yangın riskine karşı uyarıyor.

trugo-sarj-aa-1934557.jpg

“ARACINIZI DİREKT ÜÇLÜ PRİZE BAĞLAMA OLAYINI ASLA YAPAMAZSINIZ”

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Konya Oto Galericiler Odası Başkanı Abdullah Acıbadem, bazı elektrikli araçlar için direkt fabrikadan kit verdiklerini belirterek o dönüştürücüyle kabloyu normal 220 Voltluk prize takıp aracın şarj edilebildiğini kaydetti. Acıbadem, “Ama bu çok uzun sürede, yaklaşık 13-14 saatte şarj eder. Diğer türlü aracınızı direkt üçlü prize bağlama olayını asla yapamazsınız. Hızlı şarj istasyonlarında araç çabuk şarj edildiği için bunun karşılığında çok fazla ücret istiyorlar. Bu noktada müşteri maliyeti düşürmek için ancak kiti kullanabilir. Dediğimiz gibi, aracın normal prize bağlanması imkansız. Bunların yanında şarj ünitesi kitleri de var. Vatandaş onu garajına, otoparkına veya iş yerine koyup aracını şarja takabilir. Örneğin TOGG araçlarının bir şarj kitini alırsanız bunu istediğiniz yerde kurmaya gelirler. Elektrikli araç aldınız diye illaki dışarda belirli noktalarda bulunan şarj ünitelerinde şarj edeceksiniz diye bir şey yok” diye konuştu.

112339963-aw56719102.jpg

BU YÖNTEM YANGIN ÇIKARACAK KADAR TEHLİKELİ!

Elektrikli araçların kitlerle nasıl şarj edildiğini anlatan Başkan Acıbadem, kalın bir kabloyu şarj kit yerine taktıktan sonra diğer uç kısmının 220 Volta takıldığını dile getirdi. Acıbadem, “Ama 13-14 saatten aşağı şarj etmiyor. Vatandaş kabloyu kesip ucunu 220 Volta endeksleyip prize takıp şarj ederse de bu çok tehlikeli olur. Sonucunda yangın çıkar. Böyle bir şey yapmaya kimsenin cesaret edilebileceğini sanmıyorum. Bunun dışında elektrikli araçlarda yangın çıkması için bataryanın çok ciddi bir hasar alması lazım. Benzinli arabada yangın riski daha yüksek” dedi. Acıbadem ayrıca elektrikli araçların şarjı için istasyonlara gidilmenin şart olmadığını ifade ederek, “İstasyonlarda şarj ücreti çok pahalıya mâl oluyor. Elektrikli aracın amacı; çevre kirliliğini önlemek ve insanların daha düşük maliyetli araç kullanmasını sağlamak. Ancak her seferinde istasyona gidip hızlı şarj yaptığınız zaman yüzde 40 daha fazla maliyet çıkıyor. Evinize kurdurduğunuz şarj kitinde ise aracınızı daha ucuza şarj etmiş olursunuz. Bu yöntemle zamandan kaybedersiniz ama maliyetten kazanırsınız. Örneğin istasyonda 1000 liraya şarj ettiğiniz bir araç, evinizde 600 lira gibi bir rakama tekabül ediyor” şeklinde konuştu.

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN ŞARJ ÜNİTELERİ ARTACAK

İstasyonlarda elektrikli araçların bireysel olarak şarj edilebildiğinden de bahseden Acıbadem, “Şarj istasyonlarında herhangi bir görevli olmaz. Mesela Konya’da bazı AVM’lerin otoparkında şarj üniteleri var. Bu ünitelerde şarj ve kredi kartı bilgilerini girip kabloyu taktıktan sonra aracınız şarj olur. Akaryakıt almak için istasyona gittiğinizde pompayı alıp da kendi başınıza aracı dolduramazsınız. Ancak elektrikli araçlarda iş size kalıyor. Bir gün elektrikli araçlar için şarj istasyonları ve üniteleri daha fazla olacak. Belediyenin ve yol üzerindeki çoğu otoparka kısa zamanda şarj istasyonları kurulacak” diyerek sözlerine son verdi. TUBA KAYA