MEDAŞ’tan 2 Milyarlık Yatırım

MEDAŞ’tan 2 Milyarlık Yatırım
Meram Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (MEDAŞ) 2022 yılı yatırımların ve yapılan hizmetlerin konu olduğu basın toplantısında önemli bilgiler paylaştı.

Meram Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (MEDAŞ) 2022 yılı yatırımların ve yapılan hizmetlerin konu olduğu basın toplantısında önemli bilgiler paylaştı. MEDAŞ Genel Müdürü Erol Uçmazbaş, yaptığı açıklamada yüksek müşteri memnuniyeti için sürekli çalıştıklarını ayrıca hizmet verdikleri 6 ilde 2022 yılında 2,1 Milyar TL yatırım yaptıklarını söyledi

MEDAŞ’I GÜNDEMDEN ÇIKARTTIK

MEDAŞ Genel Müdürü Erol Uçmazbaş, Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Iğnak Koçak ve MEDAŞ yöneticilerinin yer aldığı toplantıda yatırımlardan eğitim programlarına, çağrı merkezi yönetiminden sosyal sorumluluk projelerine kadar birden fazla alanda sunum yapıldı. Genel Müdür Erol Uçmazbaş sunum öncesinde yaptığı konuşmada "Özelleştirme sonrasında yaşadığımız dönüşüm sırasında bölgemizin en önemli gündem maddelerinden biri MEDAŞ'tı. Çok şükür kurulan yeni ekibin yetişmesiyle artık MEDAŞ'ı gündem olmaktan çıkardık. Sistemin oturmasıyla bölgemizin en iyi hizmet veren kurumlarından biri olduğumuza inanıyorum. Hatalarımız olmuyor mu, tabi oluyor. Ancak bunları da büyük şirket olmanın verdiği güvenle kabul ediyor ve en kısa sürede çözmeye çalışıyoruz. Artık gelen taleplerin çoğu ya MEDAŞ'taki işinin öne çekilmesi talebi ya da mevzuat uyarınca yapamadığımız işlerle ilgili talepler. Öte yandan geldiğimiz noktada da eksikliklerimiz var. Bunları da gidermek için uğraşıyoruz." dedi.

ÖNCELİKLİ HEDEF 3,7 MİLYON TÜKETİCİYE SÜREKLİ ENERJİ TEMİN ETMEK

Amaçlarının hizmet kalitesini yükseltmek olduğunu ifade eden Uçmazbaş; “bölgemizdeki 3,7 milyon vatandaşımıza kesintisiz enerji temin etmek. Arıza sayısını mümkün olduğunca az sayıda tutarak vatandaşlarımıza en iyi şekilde hizmet sağlamaya devam edeceğiz” dedi.

2023’TE YATIRIM HEDEFİ 3 MİLYAR TL

2022 yılında 2,1 milyar TL tutarında yatırımı tamamlamak üzere olduğunun bilgisini veren Genel Müdür Uçmazbaş, “2023 yılında bu rakamı arttırarak 3 milyar TL seviyesine çıkarmayı planlıyoruz. Bu yatırımların kapsamı genellikle ekonomik ömrünü doldurmuş tesislerin yenilenmesi, alternatif yeni hatların yapılması, yeni yerleşim yerlerinin enerjilendirilmesi, havai şebekelerin yer altına alınması ve cadde-sokak aydınlatmalarından oluşuyor. Ar-Ge ve teknoloji yatırımlarına önemli bütçeler ayırdık. Tedarik sürekliliğin ve teknik kalitenin artırılması, kullanılan malzemelerin yerli ve milli imkanlarla üretilmesi amacıyla 23,6 milyon liralık 36 Ar-Ge projesi yürütmekteyiz” açıklamalarını yaptı.

ARIZA SAYISI %31 ORANINDA DÜŞTÜ

5 yıllık dönemde müşteri başına kesinti süresinin % 40 oranında, kesinti adedinin ise % 45 oranında düştüğünü ifade eden Uçmazbaş, bunda en büyük etkenin yatırımlara, yaşanan tüm ekonomik zorluklara rağmen devam edilmesine ve aynı zamanda bu paranın yapılan doğru planlamalarla doğru yere harcanması olduğunu söyledi. Uçmazbaş; “Teknolojiyi etkin olarak kullanıyoruz. SCADA sistemine yaptığımız yatırımlar ile mevcut SCADA sistemini genişleterek, daha fazla noktada enerji kesintilerinden anında haber alarak arızaları kısa sürede gideriyoruz” şeklinde konuştu.

HEDEFİMİZ %100 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

Yıllık çağrı sayısının 1,5 milyonun üstünde olduğu MEDAŞ Çağrı Merkezi ile ilgili açıklamlarda yapan Uçmazbaş; “ Çağrı Merkezimizde ulaşabilirlik oranı neredeyse % 100'dür ve %98'2'sine 20 saniye altında cevap vermekteyiz. Müşterilerimizden çağrı merkezimize gelen her talep veya şikayet kayıt altına alınarak müşterimize başvurusu ile ilgili bilgilendirme SMS’i gönderilmektedir. Ayrıca yapılan başvuru sonuçlandığında müşterilerimiz SMS ve/veya aranarak bilgilendirilmekte ve teyit etmekteyiz. Gelen tüm şikâyetler titizlikle incelenip, ilgili işletme yöneticisi tarafından müşteriler aranarak bilgilendirilmekte ve sorunlar çözülmektedir. Düzenli olarak çağrı merkezimizle görüşen müşterilerimizi arayarak aldıkları hizmetten memnuniyetlerini sorgulamakta ve alınan bilgiler ışığında kendimizi revize etmekteyiz” açıklamalarını yaptı.

ANKETLERDE BİRİNCİ ÇIKIYORUZ

Enerji Bakanlığı tarafından yapılan son 4 yılın müşteri memnuniyet anketinde memnuniyeti en yüksek dağıtım şirketi olarak 2 kez 1. 2 kez 2. olduklarını, TEDAŞ tarafından yapılan 21 elektrik dağıtım şirketi arasında Elektrik Hizmeti Muhtar Memnuniyet Araştırması Anketi’nde üç kez üst üste 1. birinci oldukları bilgisini paylaşan Uçmazbaş; “Yerel yönetimde muhtarlarımızın önemini biliyoruz. Bu nedenle, muhtarlarımızın öneri, şikâyet ve taleplerine en hızlı şekilde çözüm bulmaya gayret gösteriyoruz. Kurduğumuz sistemlerle amacımız en kısa sürede geri dönüş yapmaktır. Önemli olan bu talepleri almak değil, bu gelen taleplerle ilgilenmek. Biz buna önem verdik ve takip ettik” dedi.

KIŞ HAZIRLIKLARI TAMAMLANDI

Kış şartlarından dolayı elektrik enerjisi kesintilerinin yaşandığına değinen Uçmazbaş, hizmet verilen bölgelerde kış aylarında sorun yaşanmaması için bakım ve onarım çalışmalarının tamamlandığını herhangi bir arıza yaşanması halinde ise ekiplerin müdahaleye hazır bir şekilde bekletildiğini ifade etti. Kesintilerin yaşanmaması için bakım yatırımlarının 2022 yılı içerisinde periyodik aralıklarla devam ettiğini ve 250 milyon TL tutarında bakımın tamamlanmak üzere olduğunu belirtti.

YILDA 160 BİN SAAT EĞİTİM

Sektörel anlamda çalışanlarını geleceğe hazırlayarak donanımlı bir şekilde gelişmelerine katkıda bulunmak amacıyla; idari, teknik, kişisel gelişim konularında eğitimler düzenleyerek yılda ortalama 160 bin saat eğitim verdiklerini belirten Erol Uçmazbaş, elektrik dağıtım hizmetlerinin yanı sıra sosyal sorumluluk projeleri ile doğal yaşamın korunması ve çevre duyarlılığı içinde çalışmalarda bulunduklarını ifade etti. •Halil Yılmazer