Konya’da Sürücü Adayları En Çok Bu Hatadan Kalıyor!

Konya’da Sürücü Adayları En Çok Bu Hatadan Kalıyor!
Ehliyet sınavında sürücü adaylarının en çok yaptığı hatalar, neleri yanlış yapıyorlar ve nelere dikkat etmeliler? Konuyla ilgili merak edilen tüm soruların cevaplarını sizler için derledik. İşte haberin detayları…

Ehliyet almak için birçok kişi yoğun emek verse de bazı kişiler, direksiyon sınavında yaptıkları hatalar nedeniyle sınavdan kalıyorlar. Konya’nın Sesi Gazetesi olarak direksiyon sınavında sürücülerin dikkat etmesi gereken konular ve sınavda sıkılıkla yapılan yanlışları kursiyerlere sorduk. İşte merak edilen soruların yanıtları…

EHLİYET SINAVI NE ŞEKİL OLUYOR?

Ehliyet almak için 2 tür sınav uygulamasından geçen sürücü adayları, ilk olarak 50 soruluk sorunun bulunduğu teorik sınavdan 70 ve üzeri puan almaları gerekiyor. Her sorunun doğru cevabı 2 puan olarak hesaplandığı sınavda en az 50 sorunun 35’inin doğru cevaplanması gerekir. Teorik sınavdan yeteri puan alamayan kişiler, direksiyon sınavına giremiyor. Direksiyon sınavı için 14 gün boyunca 50 dakikalık eğitim alan adaylar, uygun görülen eğitimi gördükten sonra sınava giriyor. Mili Eğitim Bakanlığının görevlendirdiği 2 tane komisyon gözetiminde sınav yapılıyor. Sınavı başarıyla tamamlayan kişiler, ehliyet almaya hak kazanıyor.

DİREKSİYON SINAVINDA ÇOKÇA YAPILAN VE AFFI OLMAYAN HATALAR NELER?

Herkesin direksiyon sınavında genel olarak yaptığı hatalar hakkında Gazetemize açıklamalarda bulunan Alaaddin Sürücü Kursu Yetkilisi Nazmi Ceylan, çoğu kişinin heyecanın yanı sıra, kemer takmayı unutma, sinyal vermeme ve stop yapma hatalarından dolayı sınavdan kaldıklarını söyledi. Direksiyon sınavında kalanların yaptığı hatalara genel itibarıyla değinen Ceylan, şöyle konuştu: “Sınava giren sürücü adayları genel itibariyle heyecan nedeniyle kemer takmayı unutma ve geçişlerde sinyal vermeyi unutma gibi sebeplerden dolayı direkt olarak sınavdan kalıyorlar. Zaten saydığım bu iki neden direkt kalma sebebidir. Bu yüzden sınava girecek kişilerin çok dikkatli, uyanık ve soğuk kanlı davranması gerekir. Bunlar dışında stop yaptığı için de kalan kişilerin sayısı çoğunlukta. İlk defa stop yapan uyarı alıyor. Ancak ikincisinde sınavdan kalıyor. Kişilerin, eğitimlerde bu konulara özen göstermesi gerekir.”

SIKÇA YAPILAN HATALARDAN KURTULMAK İÇİN NE YAPILMALI?

Sürücü adaylarına sınav esnasında sıklıkla yapılan hatalar hakkında önerilerde bulunan Turkuaz Sürücü Kursu Müdürü Muhammet Polat ise şunlara değindi: “Direksiyon sınavında kalanların çoğu tek sinyal vermeyi unutuyor. Bu da direkt kalma nedenidir. Bunun için sınava girecek kişilerin sakin bir kafayla sınava girmeleri gerekir. Bir de koltuk ve aynanın ayarlanması kişiye avantaj sağlayacaktır. Aynasını ayarlayan kişi, arkadaki aracın plakasını görecek şekilde ayarlama yapmalı. Stop etme durumundan dolayı da kalan kişiler çoğunlukta. Bu hataya yakalanmamak için ise kişilerin ayaklarını debriyajdan yavaş bir şekilde kaldırmaları gerekir.” Son olarak araç kullanmanın reflekslere bağlı olduğuna dikkat çeken Polat, bir kişinin genç yaşta araç sürmeye başlaması kendini geliştirme açısından olumlu olacağına işaret ederek sözlerini noktaladı.

-ŞAHİN YALDIZLI