Konya’da Boykot Her Alanda Devam Ediyor!

Konya’da Boykot Her Alanda Devam Ediyor!
 Muhabir
Kar-Tem Temizlik ve Ambalaj Ürünleri sahibi Mustafa Karkılı, Konya’da İsrail ürünlerine karşı farkındalık oluştuğunu vatandaşların yerli ürünleri tercih etmeye başladığını açıkladı. İşte detaylar…

Kar-Tem Temizlik ve Ambalaj Ürünleri sahibi Mustafa Karkılı, hijyen ve tek kullanımlık ürünlerin satışını yaptığı dükkanında ağırlıklı olarak Türkiye’de üretilen markaları müşterilerine sunmayı hedefliyor.

Karkılı, “Ortalama bir yıldır temizlik ve ambalaj sektöründe Nalçacı bölgesinde hizmet vermekteyiz. Genelde İnsanların en çok kullandığı ürünler ambalaj bölümünde sızdırmazlar, yemek kapları, köpük tabak, kullan atlar, kase, karton bardak, plastik tabak, pet bardak biz bu ürünlerin toptan perakende ve satışını yapmaktayız” dedi.

İNSANLARDA FARKINDALIK OLUŞTU

İsrail’in Gazze’ye yaptığı soykırımın insanlarda farkındalık oluşturmaya başladığını belirten Karkılı, “Temizlik ürünlerinin satışını yapıyoruz bireysel perakende müşterimiz var toptan olarak kendimiz binalara, restoranlara, kafelere hizmet vermekteyiz. Son dönemde insanların kullandığı ürünler yerli ürünler olmaya başladı. Herkes İsrail mallarını boykot ediyor. Biz de ağırlıklı olarak gelen müşterilerimize burada Türk mallarını Türkiye'de üretilen ürünleri satma taraftarıyız. Sektör bu şekilde ilerliyor” şeklinde konuştu.

​​​​​​​

SEKTÖRÜN YÜZDE 70'İ İSRAİL ÜRÜNÜ

İsrail ürünleri ve yerli ürünler hakkında bilgiler veren Karkılı, “OMO en bilinen İsrail ürünlerinden onun yanında Domestos, Vernel grubu, sabunlardan Hacı Şakir, insanlar genelde Hacı Şakir’i Türk markası olarak biliyor fakat Hacı Şakir ABD’ye satıldı. Sektörün şu an yüzde 70'i İsrail ürünü diyebiliriz. Türkiye'de üretilen markalar ABC, Filodex, Bingo, gene Konya'nın markası Cod-ex var bizim burada en çok sattığımız ürünlerden Konya'da üretilen bir marka kalitesi çok güzel. Peros, Asperox Sarı güç, Porçöz, bir de Tampa diye bir ürün var o da yeni çıkan yerli bir ürün. Ağırlıklı olarak insanlar yerli ürünü almaya başlıyor. İnsanların satın alma davranışını değiştirmesi çok zor. Marka alanda oluyor fakat son dönemde bir farkındalık oluşmaya başladı diyebiliriz” ifadelerini kullandı.

HER ALANDA TEMİZLİK ÜRÜNÜMÜZ VAR

Temizlik ürünlerinin iki tip alanı olduğunu ifade eden Karkılı, “Temizlik ürünlerinin iki tip alanı var biri endüstriyel bazda biri de evde kullanıma uygun temizlik ürünleri. Bizde her iki çeşit de mevcut. Ev temizliği yapacak olan kişilere farklı marka endüstriyel alanda temizlik yapacak olanlara ise 30 kiloluk bidonlarda malzeme tedarik ediyoruz. Her ürün grubu ayrı banyo temizliği için farklı bir ürün gerekiyor makine temizliği için ayrı bir ürün gerekiyor. 2-3 çeşit el sabunu bulunduruyoruz. Roxy marka var, Konya üretimi gene Cod-ex’in ürünü mevcut, Eyüp Sabri Tuncer'in ürününü getirdik. Mendil grupları da var peçete, ıslak mendil vb.” diye konuştu.

FİYATLARA YETİŞEMİYORUZ

Fiyatla sürekli değişiyor diyen Karkılı, “Fiyatlar şu an hiç durmuyor sattığımız yerden almakta güçlük çekiyoruz çünkü dolarda bir belirsizlik var sürekli artıyor. Ülkede enflasyon olduğu için de satıcılar elindeki olan ürünü satmak istemiyor. 2024'e gireceğiz bütün sektörlerde olduğu gibi temizlik ürünlerinde de zam bekleniyor. Biz biraz daha Konya'da üretilen ürünleri az kâr marjıyla sunup müşterinin bizden daha fazla ürün almasını istiyoruz çünkü bizim kâr marjımız çok düşük” dedi.

-Büşra GÜLTAŞ