Konya'da Boykot Devam Ediyor Mu?

Konya'da Boykot Devam Ediyor Mu?
 Muhabir
İsrail ürünlerine karşı oluşan farkındalık vatandaşları yerli ürünleri tercih etmeye itiyor. Gazze’de yaşanan soykırım devam ederken Konya’da boykot ürünlerin alıcısı azaldı mı? İşte detaylar…

Ağırlıklı olarak Türkiye’de üretilen markaları müşterilerine sunan Kar-Tem Temizlik ve Ambalaj Ürünleri sahibi Mustafa Karkılı, hijyen ve tek kullanımlık ürünlerin satışını yapıyor. Yaşanan insanlık dramına karşı tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de en güçlü şekilde tepki gösterildiğini vurgulayan Karkılı, “İsrail’in Gazze’ye yaptığı soykırım insanlarda farkındalık oluşturdu. Son dönemde insanların kullandığı ürünler yerli ürünler olmaya başladı. Herkes İsrail mallarını boykot ediyor. Biz de ağırlıklı olarak gelen müşterilerimize Türkiye'de üretilen ürünleri satma taraftarıyız” şeklinde konuştu.

whatsapp-image-2023-12-26-at-16-32-11-2.jpeg

BOYKOT FARKINDALIĞI SÜRÜYOR!

Geçtiğimiz yıllarda başlayan boykot ürün farkındalığının bu yılda sürdüğünü ifade eden Karkılı, “İsrail'i boykot Türkiye'de de tüketicilerin satın alma tercihlerini etkiledi. Küresel çapta olduğu gibi yurt içinde de tüketiciler İsrail'e karşı pozisyon alıyor. Sadece temizlik sektöründe değil yeme-içme ve birçok sektörde protesto ve boykot devam ediyor” dedi.

whatsapp-image-2023-12-26-at-16-32-14-1.jpeg

YERLİ ÜRÜNLERE RAĞBET ARTTI!

En bilinen İsrail ürünleri ve öne çıkan yerli ürünlerden bahseden Karkılı, “OMO, Domestos, Vernel, sabunlardan Hacı Şakir, insanlar genelde Hacı Şakir’i Türk markası olarak biliyor fakat Hacı Şakir ABD’ye satıldı. Sektörün şu an yüzde 70'i İsrail ürünü diyebiliriz. Türkiye'de üretilen markalar ABC, Filodex, Bingo, gene Konya'nın markası Cod-ex var. Cod-ex bizim burada en çok sattığımız ürünlerden Konya'da üretilen bir marka ve kalitesi çok güzel. Peros, Asperox Sarı Güç, Porçöz, bir de Tampa yerli bir ürün. Konya'da üretilen ürünleri az kâr marjıyla sunup müşterinin bizden daha fazla ürün almasını istiyoruz. Ağırlıklı olarak insanlar yerli ürünü almaya gayret ediyor. İnsanların satın alma davranışını değiştirmesi çok zor. Fakat son dönemde bir farkındalık oluşmaya başladı diyebiliriz” ifadelerini kullandı.

-Büşra KÖSE