Konya Lonca Teşkilatı Toplandı
Toplantıya KTO başkanı Selçuk Öztürk ve KTB Başkanı Hüseyin Çevik, Asriad, Dersiad, Konsiad, Müsiad, Tümsiad, Türsiad, Kontimder, Komüt, Giv, Konyagiad başkanları katılım gösterdiler.
KTO başkanımız Selçuk Öztürk, “ Toplantıda pandemiyle başlayan, arz talep dengesizliğiyle devam eden,, tedarik zincirinin kırılması ve devletlerin para basmak suretiyle(ABD kuruluşundan bu yana toplam bastığı para miktarı kadar yani 4 trilyon $ bastı ve piyasaya sürdü.) atlatmaya çalıştığı pandemi şartlarının yol açtığı enflasyon ve etkileri, Pandemi döneminde devletimizin ekonomi yönetiminin çok başarılı olması, Rusya- Ukrayna savaşının bölge ekonomisine ve dünyada gıda krizine yol açtığı dönemde taraflar arasından Türkiye’nin dengeli rolü çok başarılı olduğu, Ardından 6 şubat depreminin madde manevi etkileri büyük olduğu, deprem bölgesi tamamen ayağa kalkıncaya kadar ekonomi üzerinde olumsuz etkileri(104 milyar $) hissedilmeye devam edecektir. EYT uygulamasının ekonomiye oluşturulduğu yük ve işçi işveren personel dağılım dengesinde yol açtığı sorunlar ve devlet bütçesine oluşturduğu yük ve etkileri, Hükümetin açıkladığı OVP ve başlıkları, 1 yıllık dönemde uygulanacak olan politikaların başarılı olacağına olan inancımız ve uygulamadan vazgeçilmemesi gerektiği, Uygulanacak olan program neticesinde yüksek kredili çalışan işletmelerin olumsuz etkileneceği, Emek yoğun sektörlerden çıkış olacağı ve sektörde daralma olacağı, hükümetin maliye, SGK ve iş güvenliği alanlarında çalışmaları yoğunlaştıracağı konuları, Borsa istanbulun ve borsaya açılan şirketlerin yatırımcı bulma hızları ve seviyeleri konularını değerlendirdi.”
Ardından Söz Alan KTB Başkanı Hüseyin Çevik, “ Konya ovasında 2023 yılı harmanın geçmesi münasebetiyle rekolte ile ilgili bilgiler verdi. Stratejik öneme sahip vazgeçilmez ürünlerin buğday, arpa ve pancar olduğu detayını dile getirdi. 1 milyon 400 bin dekar mısır ekiminin yapıldığı bilgisini paylaştı. Konya ovasında rekoltenin iyi olduğu, tarım bakanlığımızın yeniden üçlü münavebeyi getirdiğini, bu yıl pancar ekilen yere diğer yıl arpa ve buğday ekilerek devam edilebileceği bilgisini paylaştı. Mısır tarlasının 16-17 kez sulandığını, devletimizin 30kr destek verdiğini aktardılar. En hassas noktalarımızın birinin yağ ihtiyacının olduğu, kanola ve ayçiçeği ekimin önemli olduğu konusunu vurguladılar. Hükümet kabinesinin tamamının istişareye açık ve sorunları dinleyen ve neticesinde planlamalar yapan ekibin hassas bir yapıda olduğu ve bundan duyulan memnuniyeti dile getirdi.”
Komüt Başkanı Adem Bulut, “ Konut açığının deprem gerçeği ile birlikte daha belirgin hale geldiğinin artan kira ve konut değerlerinin bunun göstergesi olduğu, kentsel dönüşüme hızlandırılmasına duyulan ihtiyacın arttığını belirtti. Konut açığının yerelde inşaat firmalarıyla çözülmesi gerektiği bunun için toki benzeri düşük maliyetli arazinin inşaat firmalarına sağlanması durumunda konut açığının ve kira sorunun ortadan kaldırılmasına yardımcı olabileceğini belirtti. Konut açığının varlığına karşın inşaat sektörünün yeterli desteği alamadığı, alması durumunda bu sorunun daha kolay çözülebileceği hususunda değerlendirmede bulundu. Bu şartlarda her yıl 20 bin yeni konuta ihtiyaç duyan Konya’mızın konut arzının artmayacağı gerçeğini görmeliyiz dedi. “
Askon Konya şube başkanımız Atilla Sinacı, “ Askon Konya öncülünde 71 ortakla kurulan Tredium batarya A.Ş. Cep Telefonu, Drone, Robot süpürge, Scoter, Tablet bataryaları ve Powerbank üretimi ile ilgili bilgilendirmede bulundu. Deik Konseyi ile ilgili Konya’nın daha aktif olması gerektiği hususunda görüş beyan etti.”
Katılımcıların ortak kanaati ile Konya’nın öncelikli meseleleri arasında limanlara olan mesafe ve hızlandırılmış trenle lojistik sonunun çözümü, İstanbul, Ankara, Aksaray ve Ereğli yolu yeni çevre yolu bağlantılarının en hızlı şekilde bitirilmesinin Konya trafiği ve lojistik bağlantılar açısından ehemmiyetli olduğu ve çevre yollarının ivedilikle tamamlanması gerektiği hususunda ortak kanaat belirtildi. Otobanın Kulu makasından döndüğü, Konya’ya doğrudan otoban bağlantısının bulunmadığı konuşuldu. Organize sanayi ve yerleşim yerleri arasında kurulacak olan banliö hattının yapının şehir içi ulaşımının rahatlaması ve yakıt tasarrufu açısından önemli olduğu ve biran evvel hayata geçirilmesi gerektiği konuşuldu. Çalışmalar ve destekleri için ulaştırma bakanlığı ve Konya Büyükşehir Belediyemize teşekkür ederiz. Tarımın stratejik önemine binayen başka havzalardan boşa akan suyun değerlendirilmesi için gerekli çalışmaların planlamaya alınmasını uygun olacağı konuşuldu.
-Buse Aşcı
Kaynak:Konya'nın Sesi