Global Optik’le Üst Segment Markalar Konya’da Buluşacak

Global Optik’le Üst Segment Markalar Konya’da Buluşacak
Yaklaşık 8 ay önce Gazze Caddesi üzerinde üst düzey standartları ile hizmet vermeye başlayan Global Optik, optik sektörüne yeni bir soluk getirerek butik konseptteki mağazasında dünya markalarını sergiliyor

Dünya markalarını tek bir çatı altında topladıklarını belirten Global Optik Konya İşletme Sahibi Latife Esra Genç, “İstanbul Gelişim Üniversitesi Optisyenlik Bölümü’nden mezunum. Mezun olduktan sonra İstanbul’daki Global Optik’te çalışmaya başladım. İstanbul’da 2 ve Ankara’da 1 mağazamız var. 1 sene İstanbul’da çalıştıktan sonra Konya’ya geldik. Geçtiğimiz şubat ayında mağazamızı açtık. Global ismi Konya’da yeni ancak isim sektörde uzun zamandır var. Güneş gözlüğü, optik gözlük ve lens gibi satışların hepsini yapıyoruz. Biz biraz daha mağaza konseptini farklı oluşturarak ve müşteri portföyünü üst segmentte tutarak dünya markalarını mağazamızda bulundurarak, Konya’da fazla göremediğimiz markaları getirtip insanlara bu hizmeti vermeye çalışıyoruz. Sosyal medya kanallarını da aktif kullanarak insanların bizi oralarda görüp gelmelerini sağlıyoruz. Dünya markaları dediğimizde Tom Ford, Prada, French & Mercury, Versage, Burbery, Emporio Armani, Gucci, Dolge & Gabbana gibi markaları mağazamızda sergiliyoruz” ifadelerini kullandı.

“KİŞİYE EN UYGUN GÖZLÜĞÜ SEÇİYORUZ”

Gözlüğün camı ne kadar incelirse kalitesini düştüğünü belirten Genç, “Maliyetler yükseldiği için fiyatlar arttı. İnsanlar istiyor ki en uygununu alayım. Güneşin zararlı ışınlarından korunmak için yaz-kış kullanılması gerekiliyor. Optik için de mağazamıza gelen müşterilerimiz işini öğrenerek en çok vakit geçirdiği ortam çerçevesinde kişiye en uygun gözlüğü vermeye çalışıyoruz. Türkiye’de bir de numarası 2 buçuk ama camı daha ince olsun algısı var. Aslında cam ne kadar incelirse kalitesi o kadar düşüyor. Biz müşterilere yaklaşırken inceltmeye gitmemeye çalışıyoruz. Yurtdışında daha çok göz sağlığına önem verdikleri için inceltilmiş cam kullanmıyorlar” diye konuştu.

“DOKTORLARIN ÖNERDİĞİ LENSLER KULLANILMALI”

Gözü lenslerin oluşturacağı enfeksiyonlardan korumak için tavsiyelerde bulunan Genç, “Bazı kullanıcılar aldığı lensin 1 ay boyunca gözünden çıkarmasına gerek olmadığını düşünerek lenslerini çıkarmıyor. Bu kişi için çok sağlıksız bir kullanım. 3 gün gözde kalabilecek özellikle lensler var ancak biz hiçbir müşterimize 8 saati aşan bir kullanımı tavsiye etmiyoruz. Gözü enfeksiyon açısından korumak için bu şekilde kullanımı gerekmektedir. Zaten her lens her kişiye uymuyor. O yüzden lenslerin çoğunluğunda da müşteri memnuniyeti var. Yani lensten memnun kalmadığınızda iade ederek başka lense geçebiliyorsun. Doktorun önerdiği lensi almak daha sağlıklı oluyor” şeklinde konuştu.

“ECZANE SİSTEMİ BİZİM SEKTÖRÜMÜZDE DE OLMALI”

Optik sektöründe girişimci bir kadın olmanın zorluklarından bahseden Genç, “Bizim sektörde insanlarımıza biraz daha karşısında yaşlı birini bekliyor. Gençlere biraz daha fırsat verseler bizim sektör farklı noktalara gelecek. Gelen müşterimizle A’dan Z’ye ilgilendiğimizde tecrübemizin olduğunu, bir bilgi birikimimizin olduğunu görüyor. Özellikle sektörümüzde çok fiyat farkı var. Yani bir cam 150 TL’ye a firmasında satılıyorken başka yere gidiyorsunuz 80 TL’ye aynı cam var. Eczane sisteminin bizim sektörümüzde de olması gerekiyor” dedi.

GLOBAL OPTİK KONYA’DA ŞUBELEŞECEK

Global Optik olarak Konya’daki hedeflerinin altını çizen Genç, “Şuan ilk mağazamızı geliştirmek, geniş kitlelere duyurmak ilk hedefimiz. Mağazamızı bu başarıya ulaştırdıktan sonra Global’in Konya’da şubeleşmesini isteriz. Aslında Global markası İstanbul’da ve Ankara’da var. Ancak Konya’da şubeleşmek isteriz. Ayrıca Konya’da Fendi ve Dior marka ürünleri satan çok yer yok. Biz diyoruz ki örneğin celine marka ürün almak için şehir dışına çıkmasın, sadece bize gelsin. Çok daha üst segment markalara girmeyi düşünüyoruz” diyerek sözlerine son verdi. •Esra Örengül