Online Kıyafet Satışları Esnafı Kötü Etkiledi!

Online Kıyafet Satışları  Esnafı Kötü Etkiledi!
 İnternet Editörü
Hayat pahalılığı giyim alışkanlıklarını günden güne değiştiriyor. Kimi vatandaş artık semt butikleri ve pazarlardan alışveriş yapmak yerine online alışveriş sitelerinin daha uygun olduğunu öne sürüyor. Peki, esnaf bu konuda neler söylüyor? İşte cevabı…

Teknolojinin gelişmesi ile vatandaşların alışveriş kültürü de değişmeye devam ediyor. İnternet üzerinden alışverişlerin artması, kıyafet satışı yapan işletmecilerin de müşteri kaybetmesine neden oldu. Konya’da uzun yıllardır giyim mağazası işleten Nezaket Ertekin, internetin, giyim işletmelerini doğrudan etkilediğini dile getirdi. Ertekin, “Buna rağmen bir insanın eliyle dokunmadan, gözüyle görmeden kıyafet alması büyük risk. İnternetten sipariş verip de istediğini alamayan çok kişiyi tanıyoruz. İnternet ortamı bu konuda giyim sektörünü de olumsuz olarak etkiliyor” şeklinde konuştu.

‘ONLİNE SATIŞLAR GİYİM

SEKTÖRÜNÜ VURDU’

Nezaket Butik Sahibi Nezaket Ertekin, “Tüketim sektörünün gelişerek değişmesi, şehirlerdeki alışveriş merkezlerinin artması ve online alışverişin yeni bir ivme kazanması sebebiyle küçük esnafın zor durumlarda kaldığını söyledi. Kadın giyim üzerine Ertekin, “Ticaretin boyutu günden güne değişiyor, artık küçük esnafların soyu tükenmek üzere. Her yerde alışveriş merkezleri açıldı ve online satışlar ivme kazandı. İnsanlar artık kıyafetleri fiziki olarak denemekten ziyade sosyal medyada gözüne hitap edeni alıyor. Özellikle internet satışlarının yaygınlaşması ve cirolarının her yıl artması küçük esnafların satışlarını çok etkiledi. Günden güne küçük esnaflar alışveriş merkezleri ve internet uygulamaları ile rekabet etmekte zorlanıyor. Düşünecek olursak, dükkân sahibi olmayan, gideri çok olan ve yeni kurulmuş küçük esnafların bu rekabete dayanabilmesi mümkün değil. Biz esnaf olduğumuz için müşterilerimizden kaynaklanan bir hareketlilikle ticaretimizi devam ettiriyoruz ama dediğim gibi çağa ayak uydurma konusunda bizlerde artık yeni adımlar atıyoruz. Önceden müşterilerimiz ürünlerimi gelip, görüp, beğenip seçerlerdi. Şimdi ise sosyal medyada paylaştığımız kadarı ile takip ediyorlar. Bizlerde yönümüzü biraz sosyal medya ve online satışlara çevirmek zorundayız ” dedi.

Kaynak:Konya'nın Sesi