Şehirler arası otobüslerde yeni dönem başladı!

Şehirler arası otobüslerde yeni dönem başladı!
 Muhabir
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından uygulamaya alınan yeni karar şehirler arası otobüslerde araç takip cihazının kullanımına başlandı. 1 Ocaktan itibaren zorunlu hale gelen takip cihazı hem otobüs şoförleri için hem de yolcuların can güvenliği...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından uygulamaya alınan yeni karar şehirler arası otobüslerde araç takip cihazının kullanımına başlandı. 1 Ocaktan itibaren zorunlu hale gelen takip cihazı hem otobüs şoförleri için hem de yolcuların can güvenliği için büyük bir öneme sahip. Konya’nın en köklü turizm firmalarından olan Kontur Turizm’in fahri müdürü ol Mithat Oruç yeni yönetmeliğin faydalarını Konya’nın Sesi Gazetesine anlattı.

1 Ocaktan itibaren zorunlu olan sistemi geçtiğimiz yıllarda kullanmaya başladıklarını ifade eden Mithat Oruç, “Biz Kontur Turizm olarak bu sistemi 5 sene önce yapmaya başladık. Araçlarımıza cihazları yerleştirip kendimiz takip etmeye başladık. Bu cihaz aynı takograf cihazı gibi araçlara takılıyor bizde merkezdeki takip cihazımızdan takibini sağlıyoruz. Türkiye genelinde 350 tane şirket var bunlardan sadece 50 tanesi ulusal şirket diğerlerini ilçelerin şirketleri oluşturuyor. Bu firmaların çoğu kurallara uymuyor. Örneğin Konya’dan İstanbul’a giden bir otobüs yola çift kaptan ile çıkmak zorunda. İlk kaptan 5 saat yol gittikten sonra ikinci kaptan sürücü koltuğuna geçmek zorunda. Başka bir örnek vermek gerekirse otobüs Konya’dan Adana’ya giderken baktığımız saate göre Pozantı’da olması gerekiyorsa fakat Pozantı’yı geçtiyse kuralları ihlal etmiş demektir. Aracın nerede olduğunu takip ettiğin için kurallara uyup uymadığını anlayabiliyorsun. Cihaz harita üzerinde nerede olduğunu, hızını, hangi kaptanın kullandığını gösteriyor” dedi.

VATANDAŞLARIMIZ BİLİNÇSİZ

Vatandaşların şehirlerarası yolculukların da turizm firmasına gerekli soruları sorması gerektiğini söyleyen Mithat Oruç, “Müşteri geldiğinde sadece biletini alıp gidiyor hiçbir şey sormuyorlar. Yolcunun sorması gereken sorular var örneğin araç kaç model, kaç kaptan ile gidilecek, kulaklık var mı, tablet var mı gibi soruları sormak zorunda. Örneğin tek kaptan gönderecek bir firma müşteri bunu sorduğu için iki kaptana çıkarır. Normalde bir kaptan 5 saat direksiyon başında kaldıktan sonra 5 saat dinlenmek zorunda” şeklinde konuştu.

YENİ SİSTEM SON DERECE FAYDALI OLDU

Yeni yönetmeliğin en çok yolcular için önemli olduğunu belirten Oruç, "Yolcu için çok faydalı oldu çünkü yolcularımızın bu konu bilgileri çok az. Son zamanlarda şehirlerarası otobüs kazaları arttı ve bunun tek nedeni yapılan ihlaller. Takip mesafesini korumuyorlar, hız limitinin üstüne çıkıyorlar. Sistem sayesinde aracın hız sınırı, şoförün kaç saat dinlendiği, çalıştığı, yolcu indirme bindirme hepsi denetlenecek. En önemlisi yolcuların can güvenliği. Bu nedenle bu sistem önemli” diye açıkladı. -Buse Aşcı