Kargom Nerede? Kaybolan Siparişin Sorumluluğu Kimde? İşte Detaylar!
Online alışveriş sitelerinden alışveriş yapan vatandaşlar yasal süre zarfında teslim edilmeyen ve kargo firmalarında ortadan kaybolan ürünleri hakkında oldukça şikayetçi. Tüketiciler Birliği Konya Şube Başkanı Mustafa Dinç, vatandaşları bu gibi durumlarda hakkını aramaktan çekinmemeleri konusunda uyardı.
SORUMLULUK KARGO FİRMASININ
Kargo tarafından vatandaşa yaşatılan olası bir mağduriyette sorumluluğun kargo firmasına ait olduğunun altını çizen Dinç, “Kargoda herhangi bir şeyiniz kaybolduğu takdirde siz herhangi bir sorumluluk almazsınız. Bundan kargo şirketi sorumludur. Ayrıca parasını ödediğiniz ürünleri sipariş ettiğiniz firmalar ben ürünü gönderdim müşteri kargoyla uğraşsın derse onu da şikayet etmek gerekiyor. Çünkü firmanın ürünü kargoya verip vermediği verdiyse de ürünün kargo numarası, fişi ve takip numarası olması lazım. Buradan kontrol edeceksiniz sipariş verdiğiniz firma yapması gerekeni yapıp ürünü kargo firmasına teslim ettiyse işte o zaman kargoyla ilgili şikayette bulunabilirsiniz” ifadelerini kullandı.
KARGO İÇERİĞİ YAZILMALI
Kargo içeriğinin kutunun üzerine veya kargo poşetinin üzerine yazılması gerektiğini söyleyen Dinç, “Paketin içindeki ürünün ne olduğu ürünün değeri kargo tarafından mutlaka yazılmalı. Kargonun istediği belirli bir rakam var ama siz bu ürünün kaç para olduğunu söylerseniz ona göre kargo ücretini biraz daha artırıyorlar, sigorta bedeli ekliyorlar. Mutlaka değerli ürünlerde özellikle kargo bedelinin belirtilmesinde fayda var. Bu sayede ürününüz kaybolsa bile değerini temin etmeniz mümkün” diye konuştu.
-Büşra GÜLTAŞ