Mutfağın devinden Konya’ya 800 milyon TL’lik yatırım
Endüstriyel mutfak ekipmanları üretiminde dünya markası olan Empero, Konya’ya dev tesis kuruyor.
Konya Organize Sanayi Bölgesi’ne 80 bin metrekare fabrika inşa eden firma sadece 800 milyon TL fabrikanın yapımına harcayacak.
Burada özel ürünler üretecek Empero, 20 milyon dolarlık ithalatın önüne geçmiş olacak. İşletme kısa süre içinde üretime başlayacak.
Ersöz Gonca ismiyle 1983’te soğan doğrama makinesi satan Empero Group, ürünü talep görünce zamanla yeni ürünler üretmeye başladı. 3 kişiyle başlanan serüven, bugün 3 bin çeşit ürün üreten, 200 bayiye ve 650 çalışana ulaşan, 90 ülkeye ihracat yapan bir markaya dönüştü. Konya’daki 50 bin metrekare alanda üretim yapan Empero Group, İstanbul’da da 6 bin metrekare ile dünyanın sayılı büyük shoowroom’larından birine sahip.
EMPERO Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Topuz, Konya’daki yatırımın stratejik önemine vurgu yaptı. Topuz, Konya’daki ürünlerin ihracat kilogram değerinin 30 doları bulacağının altını çizdi.
KONYA OSB’YE 80 BİN METREKARE FABRİKA KURUYOR
Şu an başta İtalya gibi marka bir ülkenin bile Empero kalitesinde üretim yapamadığını ifade eden Topuz, yeni yatırımlarla ilgili şu bilgileri verdi: “Bu sene tepsi yıkama makinesi yaptık. Dünyada benzeri yok. Şu ana kadar ürettiğimiz ürünlerle yıllık 15 milyon dolarlık ithalatın önüne geçtik. Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde 800 milyon TL yatırımla yeni fabrikamızı devreye almaya hazırlanıyoruz. Bu tutar sadece binaya ayırdığımız bütçe. Pişirme ekipmanlarından soğutma ürünlerine kadar üretimi zor olan, ithal edilen ürünleri yeni fabrikamızda üreteceğiz. Katma değerli ürünlerle ülkemize katkı sağlayacağız. Hedefimiz ithal edilen ürünleri üreterek ülkemizin cari açığının düşürülmesine katkı sağlamak. Yeni fabrika ile 15-20 milyon dolarlık daha ithalatın önüne geçmiş olacağız. Bu ürünlerin kilogram değeri 30 dolar civarında olacak.”
800 MİLYON DOLAR İHRACAT FAZLASI VEREN BİR SEKTÖRÜZ
Sektörün ihracatında Körfez ve Ortadoğu ülkelerinin de ön planda olduğunu kaydeden Bekir Topuz, şu bilgileri verdi: “Dünyada Çin, İtalya, Almanya’nın ardından biz varız. Son dönemde de Suudi Arabistan ve Mısır’da hareketlilik başladı. Özellikle Suudi Arabistan’da yaşadığımız kaybı bu yıl toparlayacağız. Rusya’da sektör olarak yüzde 100’ün üzerinde büyümemiz var. Türkiye’yi ön plana çıkaran en önemli konu üretim kalitemiz. Üretim kalitemiz Avrupa ile aynı seviyede. Hatta bazı noktalarda çok daha kaliteli ürünler üretiyoruz. Geçen yıl endüstriyel mutfak ihracatımız 2,5 milyar dolar oldu. Sektör olarak geçen yıl 800 milyon dolarlık ticaret fazlası verdik.” •İbrahim Çiçekçi
Kaynak:Konya'nın Sesi